Wereld zonder sociale media

lieve lezers, 

Ik sta op, neem mijn laptop of gsm, check mijn mails, Instagram of Facebook, als ik iets niet begrijp zoek ik het op Google, dit is voor ons allemaal van zelfsprekend. 
Nu de dag van vandaag is internet of sociale media niet meer weg te denken uit onze wereld, overal waar je kijkt zie je mensen wandelen met een smartphone in de hand. 
Alles gebeurd tegenwoordig via internet, mails van school, bellen of sms'en om af te spreken met iemand,... 


Vandaag 

Nu in deze Corona-tijden is sociale media en internet van cruciaal belang. Nu de scholen gesloten zijn, volgen we allemaal lessen online, we krijgen taken toegestuurd van docenten of leerkrachten via e-mail. Als we vragen hebben sturen we een bericht via Facebook naar vriendinnen of naar de klasgroep. 
Nu is het allemaal makkelijk om het via internet te doen, maar wat deden ze vroeger dan als er een ziekte uitbrak en je mocht niet meer naar school of je mag niet in contact komen met je familie of vrienden. 

Vroeger 

Tijdens de periode wanneer de Pest uitbrak, was je niet verplicht om 'in je kot' te blijven, je moest enkel in isolatie als je in contact bent geweest met een Pestpatiënt of als je ziekteverschijnselen vertoond. Als een mogelijk besmette persoon niet wil meewerken, kunnen de artsen een verplichte opname of isolatie opleggen. 
Dus wanneer je in isolatie zat tijdens de Pest, mocht je niemand zien buiten je huisgenoten net als bij Corona.

Je kon geen contact opnemen met familie of vrienden via internet, want er was nog geen sprake van internet en smartphones. Het was dus een gruwelijke tijd als je in Quarantaine werd gebracht. We klagen dat we nergens naar toe mogen en met niemand mogen afspreken, maar ik denk dat het in die tijd nog veel erger was. 


veel liefs,
Indra 

***************************************************************************************************************

Referentie 

Qua betekenis gaat het woord corona in het voetspoor van de pest (2018), geraadpleegd op 29 april 2020, op 

Reacties

  1. Heel leuk dat je de vergelijking maakt met hoe het vroeger was. Ik zou ook niet weten wat ik zonder internet zou moeten doen. Het is een deel van ons leven geworden en voor ons is het vanzelfsprekend om onmiddellijk het internet te gebruiken. Hele leuke blog!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Spaanse griep versus Corona

Het cordon wordt realiteit !

Melaatsheid of Lepra